اصفهان - An Overview

Wiki Article

به یکی دیگر از جاهای اسرارآمیز اصفهان می‌رسیم. حمامی بزرگ و رازآلود که گرمایش تمام آب‌ آن فقط از طریق یک شعله انجام می‌شد. حالا اما متأسفانه آن شعله خاموش شده است.

گل سرسبد هتل‌ های اصفهان را می‌توان هتل پنج ستاره عباسی دانست که از آثار به‌جامانده از دوران صفوی است.

کاظم صدیقی از چهره‌های تندرو حکومت، امام جمعه تهران، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر جمهوری اسلامی و بنیان‌گذار و تولیت حوزه علمیه خمینی ازگل است.

Your browser isn’t supported anymore. Update it to find the most effective YouTube practical experience and our most recent capabilities. Find out more

آش شوربای سبزی، آش سماق، اوماج چغندر، حلیم شیر، آش اوماج و... تنها گوشه‌ای از آش‌های اصفهان هستند. گوشفیل با دوغ نیز یکی دیگر از خوراکی‌های مخصوص اصفهان است که برای تعادل گرمی و سردی، با هم میل می‌شوند.

ويسود الاعتقاد الشعبي بأنها المدينة التي يظهر فيها الدجال ويتبعه اليهود في هذه المدينة. من معالم أصفهان[عدل]

For a few years afterward a lot of the metropolis was a heap of rubble, and its population dwindled into a fraction of what it experienced when been. Recovery commenced in the reign of Reza Shah Pahlavi (1925–forty one). An industrial quarter was constructed, and many of the historic structures had been restored.

در این شهر، سوغاتی‌های خوراکی نیز به‌وفور یافت می‌شود؛ از گز و پولکی گرفته تا شیرینی برشتوک، سوهان عسلی، شیرینی برنجی، نبات و گلاب قمصر کاشان و همین طور عسل فریدون‌شهر و خوانسار را می‌توانید به‌عنوان سوغات اصفهان تهیه کنید.

ويعد العهد الصفوي هو البداية التي أخذت بالمدينة إلى عصرها الذهبي في أواخر القرن السابع عشر الميلادي. وقد أخذت المدينة زخرفها وازينت تحت حكم الحكام الجدد خاصة في عهد الشاه عباس الكبير، وذاع صيتها في أرجاء العالم المتحضر.

فرودگاه در خارج از شهر قرار دارد و از همین رو مسافران برای تردد می‌توانند از تاکسی استفاده کنند که ۲۴ ساعته فعال هستند. علاوه بر این، امکان استفاده از سرویس‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی نیز وجود دارد.

این مسجد به دست استاد محمدرضا اصفهانی و به صورت اختصاصی برای خاندان پادشاه اصفهان ساخته شد. حالا مسجد شیخ لطف الله جزو برترین سازه‌های جهان قرار گرفته است.

این حمام در دوران صفوی و به دست دانشمند بزرگ، شیخ بهائی شاخته شد. برخی علت خاموش شدن شعله را بی‌دقتی در حین انجام تحقیقات می‌دانند.

مرگ حسین امیرعبداللهیان؛ پنج نقطه پررنگ در کارنامه وزیر خارجه ایران

پس از آن در روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با انتشار مطلبی از اظهارات کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در ارتباط با پرونده فساد مالی و زمین‌خواری خود و خانواده‌اش انتقاد کرد و نوشت واکنش صدیقی به اتهام زمین‌خواری موجب افزایش ابهامات در رابطه با این موضوع شده است.

Report this wiki page